صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 28

موضوع: ... برادران و خواهران نور آسمان ...[دلیل مصائب امام حسین(ع) چه بود؟]

  1. #1
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض ... برادران و خواهران نور آسمان ...[دلیل مصائب امام حسین(ع) چه بود؟]

    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )
    سلام علیکم


    هلا به باده خوران ، فصل نوش می آید
    صدای پای محرم به گوش می آید



    برادران و خواهران بزرگوار و مومن نور آسمان یه سوال از خدمتتون دارم :

    بحمدالله داریم به محرم آقا أبا عبد الله ( صلوات الله علیه ) نزدیک میشیم و کم کم داره بوی محرم به مشام جانهای خسته ما میرسه که از این روزگاز ظلمانی آخر الزمان گرفته است .

    تا به حال فکر کردید چرا اهل بیت ( علیهم السلام ) که معصوم هستند و از هر خطا و اشتباه و نسیان و گناه و عصیانی مبرّرایند ، دچار کشته شدن و بلا و گرفتاری شدند ؟

    چرا و به چه دلیل ، سرهای قدسیان بالای نی رفت ، چرا خیمه ها سوخت ، چرا ناموس خدا به اسارت رفت ؟

    ببینید اگه علت نباشه معلولش هم نیست ، اگه علت مریضی و بلا و گرفتاری نباشه پس نه مریضی هست و نه بلایی و نه گرفتاری .

    جزو اعتقادات شیعه هست که تمام فعل و انفعالات عالم به اذن خدا و امام معصوم ( علیه الیلام ) هست . چطور آتش خیمه رو سوزاند و چطور خنجر برید و چطور تازیانه ... ؟

    اگه امام ( علیه السلام ) اذن نمیداد خنجر شمر ( علیه لعائن الله ) نمیبرید !!!

    پس به چه دلیل مصیبت که بخاطر خطا و اشتباه و عصیان و گناه هست بر معصوم ( علیه السلام ) که مبرّا از اینهاست ، وارد شد ؟


    مگه معصوم ( علیه السلام ) نفرمود ( بدین مضمون ) که : هیچ جرح و سختی و ناگواری بر مومن وارد نمیشه مگر بخاطر خطا و گناهش تا پاک بشه .


    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    کاربر کهنه کار golenarges آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    13,591
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليك و علي الرواح التي حلت بفنائك عليكم مني جميعا سلام الله
    سلام عليكم

    بعضي مواقع خداوند منان علاقه شديدي به فردي پيدا ميكند و به وجود اين فرد فخر و مباهات ميكند. به همين دليل انواع بلاياي دنيور را به او وارد ميكند و با هر بلا و شكر از طرف مبتلا بلاي بعدي را .
    همچون ايوب پيامبر كه صبر بر بلا داشت و شاكر وخداوند امتحان سختي را از اين بنده محبوب كشيد.
    حضرت ابا عبدالله حسين(ع) ثارالله است خونش متعلق به خداست و اصلا خون خداست اين چنين مقامي شايسته اين چنين امتحاني است
    ما فكر ميكنيم بلاست ؟ بله از ديدگاه پر معاصي ما اين ها بلايا محسوب ميشود اما امتحان است. از ديدگاه معصوم عشقبازي است.
    سوال شده كه چرا خنجر شمر بريد؟
    چرا خنجر ابراهيم نبريد؟
    ابراهيم عزيزترينش را به قربانگاه برد و جنجر محبوب گردن محبوب ديگر را نميبرد اما خنجر شقي گردن محبوب را ميبرد.
    و در آخر دوباره متذكر ميشوم كه بلا براي اهل بصيرت و عاشق بلا نيست نوش است شهد است عشقبازي است
    مرگ بر فرزند را افراد غير عاشق بلا ميدانند و افراد عاشق دومي و سومي را هم به كام مرگ ميفرستند( در جبهه هاي خودمان شاهد بوديم مادري را كه سه فرزند فرستاد و شرط رضايتش را شهادت قرار داد)
    اميدوارم كه خداوند در حد توانمان از ما امتحان بگيرد.
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


    {محتواي مخفي}

  4. #3
    کاربر کوشا kiyana آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    نصف جهان
    نوشته ها
    379
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    ما فكر ميكنيم بلاست ؟ بله از ديدگاه پر معاصي ما اين ها بلايا محسوب ميشود اما امتحان است. از ديدگاه معصوم عشقبازي است.
    کاملا با نظرتون موافقم!!!:tanx1:
    وطنم ای شکوه پابرجا/ در دل التهاب دورانها
    کشور روزهای دشوار / زخمی سربلند بحرانها

    از تب سرد موجهای خزر /تا خلیجی که فارس بوده وهست
    می شود با تو دل به دریا زد
    می شود با تو دل به دنیا بست
    وطــــــنم......







  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ولایت پذیر آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    هر کجا بروم زیر نظر لا اله الا الله هستم.
    نوشته ها
    101
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    باسلام
    من فکر میکنم ک باید در دوران خودمان زندگی کنیم و مددیار امام زمانمان باشیم.
    قصد بی حرمتی ندارم ولی بزرگان و علمای دین ایران اسلامی میگویند امام بر حق را خانه نشین کرده ایم با رفتارهایمان اما امام زمان ما که خانه نشین نیست مگر خودشان نگفتند که برایم خدایم کافیست.
    من باید خودم را به امامم نزدیک کنم و در این کار کسی را ضمانت نکنم چرا که امامم خود ضمانت میکند شیعیان خود را.
    پس خدایا گناهانم را قبول دارم و با سر شوق نزد امامم می آیم آنچنان که حر گناهانش را قبول کرد و نزد امامش آمد.
    بیائیم حر گونه رفتار کنیم برای دین خدا
    یا الله

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجه و سهل مخرجه
    لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلَّا وُسْعَها
    فرمودند: بهترین اعمال انجام واجبات و ترک محرمات است
    جامعه اسلامی را خودمان بسازیم

    یا هادی المضلین
    یا خیرالحامدین

  6. #5
    کاربر فعال و قدیمی dampayi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    نوشته ها
    1,573
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    هر که در این بزم مقرب تر است
    جام بلا بیشترش می دهند


    پ.ن: البته این جواب نبود ... چراییش سوال بود ... همینجوری یاد این شعر افتادم گفتم بنویسم ...

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    معلوم شد دستی شراب انداخته ست از من
    در خمره ای انگار با انگور خوابیدم ...

  7. #6
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )
    سلام علیکم

    بعضي مواقع خداوند منان علاقه شديدي به فردي پيدا ميكند و به وجود اين فرد فخر و مباهات ميكند. به همين دليل انواع بلاياي دنيور را به او وارد ميكند و با هر بلا و شكر از طرف مبتلا بلاي بعدي را .
    همچون ايوب پيامبر كه صبر بر بلا داشت و شاكر وخداوند امتحان سختي را از اين بنده محبوب كشيد.
    حضرت ابا عبدالله حسين(ع) ثارالله است خونش متعلق به خداست و اصلا خون خداست اين چنين مقامي شايسته اين چنين امتحاني است
    ما فكر ميكنيم بلاست ؟ بله از ديدگاه پر معاصي ما اين ها بلايا محسوب ميشود اما امتحان است. از ديدگاه معصوم عشقبازي است.
    سوال شده كه چرا خنجر شمر بريد؟
    چرا خنجر ابراهيم نبريد؟
    با احترام نسبت به فرمایش حاج آقا امّا باید عرض کنم که بله ! بلا از معصوم ( علیه السلام ) دور است امّا عشقبازی کلیّت قضیه است که همه ی سختیها و هجرانها و ... برای محبّ نوعی عشق بازی است .

    این که بلاست یا عشق بازی است همه ی تعابیری از جانب ما است که بیرون گود هستیم و اینطور تعبیر و تفسیر و وصف میکنیم امّا واقعا چه سرّی در حاقّ و درون این حوادث جانکاه و خونبار برای اهل بیت ( علیهم السلام ) بخصوص حادثه ی عظیم و حزن انگیز عاشورا وجود داره ؟

    اجازه بدید یه کد بدم خدمت عزیزان ، مظهر تامّ انسان کامل ، معصوم ( علیه السلام ) است و انسان کامل وجودی و منیّتی از خود نداره پس خطا و عصیان و اشتباهی هم نداره که اینها همه برای "وجودی الذنب " است ، نه برای کسی که جز دوست هیچ در درونش نیست .

    هر که در این بزم مقرب تر است
    جام بلا بیشترش می دهند
    این تک بیتی که زحمت کشیدید و قرار دادید برای غیر معصوم ( علیه السلام ) صادق است بنا به ادله ی روایی و عقلی و مقام معصوم ( علیه السلام ) از بلا بالاتر است و اصلا خود اینان بلا را مقدّر و رفع میفرمایند ولی حال چرا اهل بیت عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) با این اوصاف دچار بلا و سختی و درد شدند محل سوال ماست ؟


    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


  8. #7
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان محبّ الزهراء آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ماه
    نوشته ها
    16,980
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال

    پیش فرض

    من هم میخواستم دقیقا همین شعر رو بنویسم که:
    هرکه درین درگه مقرب تر است
    جام بلا بیشترش میدهند

    و اینکه مگر حضرت زینب(سلام الله علیها)نفرمودند که من جز زیبایی ندیدم؟
    پس این اتفاقات بلا نبود...شاید برای بقیه ما انسانها بلا محسوب شوند چرا که ما با ظرف وجودی خودمان میسنجیم...اما برای ایشان عشق بازی بود و این مرگ از عسل برایشان شیرین تر....

    «وَاعْلَموا اَنَّ اللَّٰهَ مُنْجيكُمْ» بدانيد كه خدا شما را نجات مى‏دهد و از ذلت‏ حفظ مى‏كند. اين خيلى حرف است: اهل بيت من! شما اسير خواهيد شد ولى حقير و ذليل نخواهيد شد؛اسارت شما هم اسارتِ عزت است.

    این سخن دشمن است در مورد امام در لحظات جنگ:
    راوى گفت: «وَاللَّٰهِ ما رَاَيْتُ‏ مَكْثوراً قَطُّ قَدْ قُتِلَ اَهْلُ بَيْتِهِ وَ وُلْدُهُ وَ اَصْحابُهُ اَرْبَطَ جَأْشاً مِنْهُ»

    از قوت قلب و آرامش امام درتعجبند....به نظرتان در قلب ایشان اثری از بلا بود؟نه....
    شهید مطهری میگویند:
    حسين بن على عليه السلام يك روح بزرگ و يك روح مقدس است. اساساً روح كه بزرگ شد تن به زحمت مى‏افتد، و روح كه كوچك شد تن آسايش پيدا مى‏كند. اين خود يك حسابى است. ابن عباس‏ها بيايند نهى كنند، مگر روح حسين اجازه مى‏دهد؟! متنبّى، شاعر معروف عرب شعر خوبى دارد، مى‏گويد:
    وَ اذا كانَتِ النُّفوسُ كِباراً تَعِبَتْ فى مُرادِهَا الْأجْسامُ «1»
    مى‏گويد وقتى كه روح بزرگ شد جسم و تن چاره‏اى ندارد جز آنكه به دنبال روح بيايد، به زحمت بيفتد و ناراحت شود.

    به کمال عجز گفتم : که به لب رسيد جانم
    به غرور و ناز گفتي : تو مگر هنوز هستي؟!






    بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
    شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .

  9. #8
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان محبّ الزهراء آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ماه
    نوشته ها
    16,980
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال

    پیش فرض

    من به این متن بی نهایت علاقمندم...فکر می کنم به جواب سوال شاید مربوط باشد...
    اگر هم اشتباه کنم خواندنش خالی از فایده نیست:
    شهید آوینی در کتاب فتح خون چنین مینویسد:


    فصل دهم: تماشاگه راز

    راوی
    حسین دیگر هیچ نداشت كه فدا كند، جز جان كه میان او و ادای امانت ازلی فاصله بود... و اینجا سدره المنتهی است. نه... كه او سدره المنتهی را آنگاه پشت سرنهاده بود كه از مكه پای در طریق كربلا نهاد... و جبرائیل تنها تا سدره المنتهی همسفر معراج انسان است . او آنگاه كه اراده كرد تا از مكه خارج شود گفته بود: من كان فینا باذلاً مهجته و موطناً علی لقاءالله نفسه فلیرحل معنا، فاننی راحل مصبحا ان شاءالله تعالی. سدره المنتهی مرزدار قلمرو فرشتگان عقل است.
    عقل بی اختیار. اما قلمرو آل كسا، ساحت امانتداری و اختیار است و جبرائیل را آنجا بار نمی دهند كه هیچ ، بال می سوزانند . آنجا ساحت انی اعلم ما لاتعلمون است ، آنجا ساحت علم لدنی است ، رازداری خزاین غیب آسمان ها و زمین؛ آنجا سبحات فنای فی الله است و بقای بالله ، و مرد این میدان كسی است كه با اختیار ،از اختیار خویش درگذرد و طفل اراده اش را در آستان ارادت قربان كند ... و چون اینچنین كرد، در می یابد كه غیر او را در عالم اختیار و اراده ای نیست و هر چه هست اوست.
    اما چه دشوار می نماید طی این عرصات! آنان كه به مقصد رسیده اند می گویند میان ما و شما تنها همین «خون» فاصله است ؛ تا سدره المنتهی را با پای عقل آمده ای، اما از این پس جاذبه جنون ، تو را خواهد برد... طیّّّّّّ این مرحله دیگر با پای اراده میسور نیست ؛ بال می خواهد و بال را به عباس می دهند كه دستانش را در راه خدا قربان كرد. این حسین است كه عرصات غایی خلافت تكوینی انسان را تا آنجا پیموده است كه دیگر جز جان میان او و مقصود فاصله نیست.
    آنان كه با چشم ظاهر می نگرند او را دیده اند كه بر بالین علی اكبر علی الدنیا بعدك العفا گفته است و بر بالین قاسم عزَّ والله علی عمك ان تدعوه فلا یجیبك او یجیبك ثم لا ینفعك و اكنون بر بالین ابی الفضل عباس می گوید: الان انكسر ظهری و قلت حیلتی ،اما حجاب های نور را نمی بینند كه چه سان از هم دریده و رشته های پیوند روح را به ماسوی الله چه سان ازهم گسسته ! نه ماسوی الله ، كه اینجا كلام نیز فرشته سان فرو می ماند.
    مردانگی و وفای انسان نیز به تمامی ظهور یافت و آن قامت مردانه عباس بن علی با دستان بریده بر شریعه فرات، آیتی است كه روح از این منزلگاه نیز گذشته است و عجیب آن است كه آن باطن چگونه در این ظاهر جلوه می كند. بعدها امّ البنین دررثای عباس سرود:
    یامن رای العباس كر علی جماهیر النقد
    و وراه من ابناء حیدر كل لیث ذی لبد
    انبئت ان ابنی اصیب برأسه مقطوع ید
    و یلی علی شبلی امال برأسه ضرب العمد
    لوكان سیفك فی یدیك لما دنی منك احد
    دستان عباس بن علی قطع شده بود كه آن ملعون توانست گرز بر سر او بكوبد. اما تا دستان ظاهر بریده نشود، بال های بهشتی نخواهد رست. اگر آسمان دنیا بهشت است ، آسمان بهشت كجاست كه عباس بن علی پرنده آن آسمان باشد؟ فرشتگان عقل به تماشاگه راز آمده اند و مبهوت از تجلیات علم لدنّی انسان، به سجده در افتاده اند تا آسمان ها و زمین، كران تا كران ، به تسخیر انسان كامل درآید و رشته اختیار دهر به او سپرده شود؛ اما انسان تا كامل نشود، در نخواهد یافت كه دهر، بر همین شیوه كه می چرخد، احسن است.
    چشم عقل خطابین است كه می پرسد: اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفك الدماء... اما چشم دل خطاپوش است. نه آنكه خطایی باشد و او نبیند... نه ! می بیند كه خطایی نیست و هرچه هست وجهی است كه بی حجاب ، حق را می نماید. هیچ پرسیده ای كه عالم شهادت بر چه شهادت می دهد كه نامی اینچنین بر او نهاده اند؟
    به نظر بنده حقیر هم باب شهادت با تمام وقایع دنیا متفاوت است.


    و بسیار زیباتر شهید آوینی در جایی دیگر جواب میدهند:
    راز قربت را ، یاران ، در قربانگاه بر سرهای بریده فاش می كنند و میان ما و حسین همین خون فاصله است . میان حسین و یار نیز همان خون فاصله بود و جز خون ... بگذار بگویم كه طلسم شیطان ترس از مرگ است و این طلسم نیز جز در میدان جنگ نمی شكند . مردان حق را خوفی از غیر خدا نیست و این سخن را اگر در میدان كربلایی جنگ نیازمایند، چیست جز لعقی بر زبان؟... اما ای دهر! اگر رسم بر این است كه صبر را جز در برابر رنج نمی بخشند و رضای او نیز در صبر است ، پس این سرِ ما و تیغِ جفای تو... شمر بن ذی الجوشن را بیاور و بر سینه ما بنشان تا سرمان را ازقفا ببرد و زینب رانیز بدین تماشاگه راز بكشان. دیگر، آنان كه مانده اند همه اصحاب عاشورایی امامند و اینان را من دون الله هیچ پیوندی با دنیا نیست ؛ واگر بود، با آن سخن كه امام فرمود ، بریده شد و از آن پس ، دیگر هیچ حجابی آنان را از خدا نمی پوشاند . امام فرموده بود:« شب را شتر رهواری برگیرید و پراكنده شوید » ، نه برای آنكه آنان را در رنج اندازد ،بل تا آنان دل به مرگ بسپارند و اینچنین ، دیگر هیچ پیوندی من دون الله بین آنان و دنیا باقی نماند ؛ كه اگر پیوندها بریده شد، حجاب ها نیز دریده خواهد شد.
    وای همسفران معراج حسین ، چه مبارك شبی است! تا اینجا جبرائیل را نیز در التزام ركاب داشتید، اما از این پس... بال د سُبُحاتی گشوده اید كه جبرائیل را نیز در آن بار نمی دهند. شما برگزیدگان دشوارترین ابتلائات تاریخ خلقت انسانید و از این است كه حسین شما را به همسفری درمعراج خویشتن پذیرفته است . راز این شب را كسی خواهد گشود كه بال در بال شما بیفكند و این عطیه را جز به كبوتران حرم انس نبخشیده اند . كیانند این كبوتران حرم انس؟ چگونه است كه سینه هایتان نمی شكافد و قلب هایتان تاب این حالات ناب را می آورد و از هم نمی درد؟

    اگر نمی دانستم كه «كلام»‌چیست ، می خواستم ازشما كه ما را باز گویید ازآنچه در این شب بر شما رفته است ،ای غوطه ورانِ سبحاتِ جلال !... ای مستانِ جبروتی ، ای حاجبین سراپرده های انس، ای قبله دارانِ دایره طواف‌ ! ای... چه بگویم ؟ یا لیتنی كنت معكم . اما كلام را برای بیان این رازها نیافریده اند و مفتاح این گنجینه راز ، سكوت است نه كلام.

    به کمال عجز گفتم : که به لب رسيد جانم
    به غرور و ناز گفتي : تو مگر هنوز هستي؟!






    بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
    شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .

  10. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه MIM.RAHI آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    داش مــــــــــاکو
    نوشته ها
    347
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    من داشتم میرفتم دنبال فتح خون تا از مطالب اون هم استفاده بشه ( چون واقعا زیبا نوشته سید شهیدان اهل قلم ) که شما زحمت ما را کم کردید. ممنون

    در مورد بحث هم جناب مذنب عزیز از ابتکار عمل و وقت شناسی تان واقعا به نوبه خود متشکرم، انشاله ما نظر می دیم شما هم کاملترشو آخر سر جمع بندی می کنی، تا امثال بنده بی سواد استفاده بکنم.
    ویرایش توسط MIM.RAHI : 16-10-2011 در ساعت 17:58
    رسول رحمت (ص):
    آنچه برای خود دوست مي داري براي ديگران هم دوست بدار
    و آنچه براي خود نمي پسندي براي ديگران هم نپسند.

  11. #10
    کاربر کوشا علی-110 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    245
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با عرض سلام و ادب

    با عرض پوزش از قصور کلام حقیر :

    پس به چه دلیل مصیبت که بخاطر خطا و اشتباه و عصیان و گناه هست بر معصوم ( علیه السلام ) که مبرّا از اینهاست ، وارد شد ؟
    اول این که این قضیه برای امام مصیبت نیست که دنیا زندان مومن است و امیرمومنان علی علیه السلام در لحظه ضربت خوردن فرمودند فزت و رب الکعبه. و حضرت زینب (س) در آن لحظه سخت و درک و رویت آن مصیبت بزرگ فرمودند ما رایت الا جمیلا.
    لیکن برای ما مصیبتی است که وصفش نتوان کرد که اماممان از قصور همچون مایی تنها ماند. و اینکه چه نعمت عظیمی را از دست دادیم.

    مصیبه ما اعظمها و اعظم رزیتها فی الاسلام و فی جمیع السماوات و الارض: مصیبتی که چه بزرگ و عظیم است در اسلام و در جمیع آسمان ها و زمین

    مگه معصوم ( علیه السلام ) نفرمود ( بدین مضمون ) که : هیچ جرح و سختی و ناگواری بر مومن وارد نمیشه مگر بخاطر خطا و گناهش تا پاک بشه .
    و اگر گناهی نداشت بر مقامش می افزاید - و تقبل شفاعته و ارفع درجته.
    که انسان رشدی نامحدود می تواند داشته باشد. (و نفخت فیه من روحی)

    ----------
    راستش الان داریم می ریم صله رحم. بقیه پستم رو اگه قسمت بود بعدا می نویسم.
    با تشکر از این موضوع زیبا
    نعره زد عشق که خونین جگری پیدا شد ....... حسن لرزید که صاحب نظری پیدا شد
    فطرت آشفت که از خاک جهان مجبور ..... خودگری، خودشکنی، خودنگری پیدا شد
    خبری رفت ز گردون به شبستان ازل .......... حذر، ای پردگیان، پرده دری پیدا شد

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-07-2011, 12:02
  2. معاویه و درخواست صلح با امام حسن (ع)
    توسط mahdishata در انجمن امام حسن مجتبی علیه السلام
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 14-04-2011, 22:14
  3. تاریخ بارگاه امام حسین(ع)
    توسط dendelak در انجمن اماکن مذهبی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-02-2011, 00:42
  4. فضیلت سوره های قرآن همراه با توضیح
    توسط ali20 در انجمن مباحث قرآنی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 07-09-2009, 08:50
  5. سیره عملی امام حسن عسكری(ع)
    توسط s.ali در انجمن داستان های مرتبط با امام علی(ع)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-07-2009, 00:01

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه